Wednesday 20 February 2013

say sorry while can .




Hi semua kali ni mau buat entry pasal Minta Maaf . Besalah semua manusia buat salah . Cuba kasitau dulu sepa yg terlampau perfect tu . Hhhaa . Kita semuanya bukan maksum ( pure , abuse , free from sin ) 


Kita selalu minta maaf dan ada masanya kita merasa bahawa orang lain buat salah sama kita . Betulkan ? Maka di sana kita berada di posisi memaafkan . Cuba kira berapa kali kita berapa kali kita berada di posisi memaafkan ? Dalam sehari , seminggu atau sebulan ? Pasti banyak kan ? Maksudnya kita bukannya sempurna sangat .


Sekarang dunia nie lebih bersifat Ke"AKU"an  dan masing pegang perinsip "your life is your problem , my life is my problem " dan slalu juga orng cakap "This is my life , so suka hati lah aq nak buat apa.. " . " Kubur masing - masing " dan sebagainya .


Meminta maaf bermaksud merendahkan diri kepada orang lain . Tapi ntahlah sangat sukar untuk kita buat kan ? Sebab kita EGO . Kerana ego itulah manusia sangat sukar utk minta maaf sma orng . Ingat " hidup ini seperti roda " means kita tidak akan sentiasa berada di atas .


Senang jak mau minta maaf , lagi senang dari makan . Just say "Sorry" kalu tidak pun "Minta Maaf"  . Tapi kenapa susah sangat ?? Sebab utama adalah egoo .. Ingatlah "musuh terbesar dalam hidup kita adalah diri kita sendiri" 



Sebab benda itu lah , Manusia susah untuk memaafkan dan di maafkan . So marilah kita sama muhasabah diri .Bukan tunggu Hari Raya baru sibuk hantar surat mau minta maaf . Semua tu nda perlu.Minta maaflah dari sekarang . Hidup kita bukannya kekal . Akhir kata daripada sya , sya ingin memohon seribu kemaafan kepada mana2 pihak yg pernah terluka atau terguris hati mereka kerana perkataan mahupun perbuatan saya




2 comments:

  1. Angie paling comey21 February 2013 at 00:48

    SORRY ADIE KALAU SAYA NIE PERNAH BUAT JAHAT MA KAU. XD

    ReplyDelete